Еколого-просвітницька наочність

Еколого-просвітницька наочність

Старший науковий співробітник Гіболенко Н.М.

Наочність у зоопарку це, звичайно ж, живі тварини та рослини. Прийшовши до зоопарку, відвідувач бачить живих тварин, спостерігає за їх поведінкою, чує звуки, які вони видають. До рослин можна навіть доторкнутися, вдихнути аромат квітів, відчути шорсткість кори, іноді може і десь вколотися. Демонстрація живої природи без супроводжуючої наукової інформації дає дуже невеликий обсяг знань. Тому кожен живий об'єкт, будь то рослина або ж тварина супроводжується біологічної етикеткою, що містить коротку, але досить повну інформацію про нього.

 

Підбором інформації, а також складанням макету, який включає в себе карту з місцем проживання, назву живого об'єкта трьома мовами (українською, російською, латинською) і зображення, займаються співробітники відділу науки і просвіти. Макет етикетки в електронному варіанті узгоджується з завідувачами зоологічних відділів і тільки після цього надходить у виробництво.

Крім основного етікетажа є ще додатковий, на якому інформація представлена ??більш широко.

Ціла серія таких додаткових етикеток дуже вдало представлена ??на вольєрах з бегемотами, видрами, кенгуру, даманами, страусами, хижими птахами, шимпанзе. Крім біологічного і додаткового етікетажа, існує ще й етікетаж попереджувальний, що несе інформацію про небезпеку і, пов'язані з нею наслідки, а також заборона на годівлю тварин.

         Попереджувальний етікетаж стандартний для всіх відділів, і тільки для таких мега небезпечних об'єктів як «Острів звірів» і «Медвежатник» розроблена серія індивідуального попереджувального етікетажа, який відразу ж показав свою ефективність.

   

 

 

Наступним видом наочності на території зоопарку є інформаційні стенди. На стендах усі бажаючі можуть знайти інформацію про тварин різних континентів, півкуль, біотопів, вивчити зоогеографічну карту, дізнатися які бувають дзьоби у птахів і скільки які тварини живуть, а також про дальність запливів і швидкість пересування, людиноподібних мавп і напівмавп, заповідники України, Червону книгу України і багато багато іншого, що стосується екологічної освіти, у зрозумілій і доступній для всіх формі.

  

Наочність рекламного характеру

Такий вид наочності несе мінімум інформаційного навантаження. Його функція - привернути увагу до зоопарку.

Цей вид наочності повинен бути якомога більш яскравим і барвистим, зображати найяскравіших представників колекції, заклики і гасла повинні бути переконливими, що викликають бажання до відвідування зоопарку. Наочність рекламного характеру присутня як на території зоопарку так і за його межами. Площа перед зоопарком зустрічає відвідувачів такими банерами як: «Миколаївський зоопарк. 100 років без вихідних», «Планета тварин», «Динозаври». На в'їздах і виїздах з міста гості Миколаєва і городяни бачать бігборди з рекламою Миколаївського зоопарку. Автовокзал і залізничий вокзал теж забезпечені рекламною наочністю про зоопарк, також велика банерна розтяжка присутня в найбільш відвідуваному місці Миколаєва - вулиці Соборній.

 

 

 

Крім усього цього

афіші, плакати, листівки, флаєри, запрошення, які виготовляються за потребою для проведення різних святкових заходів та екологічних акцій на території зоопарку. Все це значно підвищує процес навчання, сприяє ефективному засвоєнню екологічних знань, розвиває екокультуру у громадян, любов і дбайливе ставлення до природи.